Samochody

Cennik usług serwisowych dla samochodów...

Czytaj więcej

Nasz sklep internetowy

W naszej ofercie znajdziesz części oraz oleje i smary motocyklowe...

Czytaj więcej

System kontroli ciśnienia (TPMS)

Czujniki ciśnienia TPMS

Od blisko 10 lat czujniki ciśnienia monitorujące powietrze w kołach zagościły w naszych samochodach. Najpierw w samochodach marki premium później klasy średniej.

Od Listopada 2014 roku przepisy europejskie nałożyły obowiązek montowania czujników ciśnienia we wszystkich nowych samochodach, aby wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, oraz spadek zużycia paliwa jak również wolniejsze zużywanie się opon.

Korzyści z wyposażenia aut w czujniki to między innymi:
  1. Informacja o przebitej oponie sygnalizowana na tablicy wskaźników.
  2. Skuteczniejsze hamowanie w porównaniu z oponami o za niskim lub za wysokim ciśnieniu.
  3. Mniejsze zużycie paliwa przez ograniczenie oporów toczenia.
  4. Mniejsze zużycie opon poprzez utrzymywanie prawidłowego ciśnienia.

Jednak systemy te mają nie tylko korzyści.

Na właściciela samochodu czeka kilka niespodzianek związanych z układem TPMS. Kupując auto wyposażone w taki system skupiamy się na jego zaletach, raczej nie myślimy o wiążących się z tym kosztach.

W przypadku zmiany miejsca zamontowania kół (przód-tył) system należy ponownie zaprogramować, gdyż w razie awarii koła będzie pokazywał błędnie miejsce usterki – np. poda informację o braku powietrza w przednim tylnym, gdy rzeczywiście przebite będzie przednie. Możliwe jest też, że jeśli zalecane ciśnienie w przednich i tylnych kołach jest różne, komunikat o usterce wyświetli się natychmiast.

Kolejny koszt pojawi się, gdy chcemy mieć dwa komplety kół. Aby korzystać z systemu musimy zaopatrzyć się w dwa komplety czujników. Wiele klientów w takiej sytuacji decyduje się na jeden komplet kół, zmieniając tylko opony.

Jeśli koła chcielibyśmy wymienić samodzielnie, to sterownik auta bez odpowiedniego zaprogramowania nowych czujników ich nie zsynchronizuje.

Nie każdy serwis opon poradzi sobie z programowaniem czujników, nawet jeśli ma właściwe narzędzie czyli radiowy programator, który należy zbliżyć do koła, zapisać dane czujników oraz ich miejsce na samochodzie, a następnie podłączyć do jednostki centralnej i skonfigurować układ TPMS. Dopiero po odpowiednim zaprogramowaniu układu przestanie wyświetlać się komunikat: „System TPMS niedostępny”.

Zapraszamy do Motoguma.pl – posiadamy najnowocześniejszy programator i potrzebną wiedzę, poradzimy sobie praktycznie z każdym układem TPMS.

Kolejną kwestią są baterie, które zamontowane są w czujnikach. , Producenci najczęściej deklarują ich działanie przez 6-12 lat. Potem czujniki należy wymienić. W praktyce mogą one jednak ulec uszkodzeniu nawet wcześniej np. podczas wymiany zapieczonych zaworków. Na szczęście nie muszą być to oryginalne czujniki sprzedawane – takie z serwisu dilerskiego. W Motoguma.pl proponujemy czujniki markowe, jednak znacznie tańsze.

Nasza firma posiada doświadczenie jak również wsparcie techniczne w postaci profesjonalnego urządzenia firmy AUTEL model MAXI TPMS TS 508 za pomocą którego możemy wykonać pełny serwis systemu TPMS w państwa samochodzie.

Obsługujemy najnowsze auta z rynku azjatyckiego, europejskiego, amerykańskiego .

Wykonujemy:

  1. Odczyt i kasowanie błędów systemu TPMS.
  2. Sprawdzamy poprawność wysyłanych danych przez czujnik takie jak ciśnienie, temperatura.
  3. Programujemy nowe czujniki OE np.: przy zakupie dodatkowych kół.
  4. Wykonujemy kopie czujników nawet jeżeli czujnik oryginalny został uszkodzony.
  5. Aktywujemy lub dezaktywujemy system monitorowania ciśnienia w pojeździe.
  6. Odczytujemy stopień zużycia baterii w czujnikach.